سازه چادری به سازه ای گفته می شود که توسط یک پوشش چادری بصورت کششی مهار شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سازه چادری به سازه ای گفته می شود که توسط یک پوشش چادری بصورت کششی مهار شده است. بار وارده بر این سازه توسط نیروی کششی چادر تحمل می شود و بوسیله عضو های فشاری که عمدتا ستون های فلزی می باشند به فونداسیون و زمین منتقل می شود.

سازه چادری 

تاریخچه سازه چادری

سازه ‌های پارچه ‌ای کششی از نوع فرم ‌های آنتی کلاستیک هستند که از غشای پارچه ‌ای انعطاف پذیری تشکیل شده اند. این سازه ها توسط کابل ‌ها، سازه  فلزی نگهدارنده و فونداسیون حمایت می‌ شوند.‌ امروزه با پیشرفت‌ های نوین مواد و تکنیک‌های مهندسی، سازه های کششی در سبک ها، اشکال و اندازه های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند. اما تمام این طرح‌های پیچیده ریشه در سازه های دست ساز بسیار ساده ای دارند. که انسان اولیه برای حفظ جان خود در طبیعت می‌ساخته است.

 استفاده از سازه چادری در فضاهای شهری

با گسترش یکجا‌نشینی استفاده از چادر به شدت کاهش پیدا کرد و بیشتر به عنوان مکانی برای برپایی گردهمایی‌ها، انجام مراسم مذهبی و سایبان معابر مورد استفاده قرار گرفت .سیستم‌های سایبان شهری با الهام از چادرهای مردم کوچنشین طراحی و ساخته شدند. این سایبان‌ها در ابتدا برای پوشش خیابان‌ها و حیاط‌های داخلی رایج شدند، سپس  به عنوان پوشش محافظ در تئاترها مورد استفاده قرار گرفتند. بعدها از سازه های پارچه ای پیش تنیده که توسط کابل‌های ساده نگه داشته می‌شدند، در ساخت سایبان‌های دکوراتیو در رویدادهای خاص استفاده شد. و حال بخش های مختلفی از کاربرد های سازه های چادری رو باهم مطالعه کنیم.

سازه چادری 

سازه چادری در روف گاردن

اگر برای روف گاردن (roof garden و یا بام سبز) خود به دنبال یک محافظ قوی و مستحکم و در عین حال اقتصادی می گردید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سازه چادری روف گاردن کمک بگیرید. آلودگی های محیطی می تواند یکی از عوامل مشکل زا در روف گاردن باشد. بنابراین باید فکری در جهت کاهش این آلودگی ها کرد. سازه های چادری محصولات بسیار مناسبی در جهت جلوگیری از آلودگی های محیطی هستند. این چادر ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که مشتریان را ترغیب به خرید می کنند.

مزایا و و ویژگی های سازه چادری روف گاردن

  • زیبایی: سازه های چادری بسیار شیک و زیبا هستند به طوری که نمای بسیار زیبایی به باغ بام می دهند.
  • تنوع: در سازه های چادری تنوع محصولات زیاد است. این محصولات دارای اندازه های مختلف و طرح های متنوع می‌باشند.
  • استحکام: استحکام سازه های چادری بسیار زیاد است به طوری که می توانند سالهای سال کاربرد داشته باشند.
  • قیمت مناسب: قیمت مناسب سازه های چادری یکی از آپشن های مهم به حساب می آید. زیرا علاوه بر زیبایی زیاد هزینه ی آن ها کم است.

کاربرد های سازه چادری در روف گاردن

یکی دیگر از کاربرد های سازه چادری در باغ بام ها محافظت از مبلمان و میز و صندلی هایی است که تدارک دیده شده است. معمولا افراد دوست دارند در طول روز از آفتاب در امان بمانند و در عین حال از فضای آزاد لذت ببرند، برای رسیدن به این هدف بهترین راه حل سازه چادری است. زیرا هم از آفتاب جلو گیری می کند و هم اجازه می دهد که هوای تازه در محیط گردش داشته باشد.

انواع سازه چادری روف گاردن

همانطور که گفتیم مدل های مختلفی از این محصولات وجود دارد. یکی از مدل های شیک و محبوب، مدل چتری است که بسیار جلوه ی خوبی به محیط اطراف خود می دهد. مدل چتری این احساس را به ما القا می کند که از آسیب های محیطی ای که از سمت بالا به پایین می آید در امان هستیم و احساس امنیت می کنیم.
اگر زمانی احساس کردید که می خواهید از نور آفتاب استفاده کنید فقط کافی است که محصول را جمع کنید و سپس در برابر نور آفتاب قرار بگیرید.

 

تمیز کردن سازه چادری

تمیز کردن سازه چادری در دوره های مختلف امری ضروری است. با تمیز کردن سازه پارچه ای می توانیم عمر سازه را طولانی تر کنیم چرا که با این کار هر مشکل و آسیبی که سازه چادری داشته باشد به راحتی دیده می‌شود و می‌توانیم آن را مرتفع نماییم.

 

 

شرایط نگهداری سازه چادری چیست؟

پارچه کششی از لایه های کامپوزیتی ساخته شده است . این لایه‌ها شامل پلی استرو روکش PVC و … اند. پارچه کششی مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی همچون وزش باد، تابش نورخورشید و بارش باران دارد. به علاوه در برابر میکروب و قارچ، گرد و غبار و آلودگی های گوناگون مقاوم است.

نگهداری سازه چادری  به کارهای زیر محدود می شود:

کنترل سازه چادری به صورت ویژه یا ماهانه

تمیز کردن سازه چادری به صورت ویژه یا ماهانه

زمان تکرار ، نگهداری و تعمیرات و کنترل ها بستگی به موارد زیر دارد:

پارچه کششی در چه موقعیتی قرار داشته باشد: پارچه های کششی نصب شده در شیب تند، گرد و غبار کمتری نسبت به پارچه های کششی نصب شده به صورت افقی به خود می گیرند.

پارچه از نظر شرایط آب و هوایی( باد، باران، تگرگ و برف ) و تماس سطح پارچه با آلودگی های دیگر در چه وضعیتی باشد.

میزان قرار گرفتن پارچه در برابر گرد و غبار (خاک شدید) چه مقدار باشد.

انواع روش های تمیز کردن سازه چادری

برای شست و شوی سازه پارچه ای بر اساس هر عامل روش هایی وجود دارد. در زیر روش های شستشوی هر عامل به اختصار بیان شده است، برای اطلاعات بیشتر از شستشوی سازه چادری خود می توانید با شرکت سازه پارچه ای ساینا تماس حاصل فرمایید.

روش معمولی تمیز کردن سازه چادری

پاک کننده یا مواد شوینده

استفاده از دستگاه هایی که آب را با فشار خارج می کنند.

روش شستشو سازه پارچه ای آغشته به مواد شیمیایی آلی

استفاده از مواد استونی، گازئیلی، بنزین، نفت و … برای تمیز کرده سازه پارچه ای که آلودگی آن سر منشا مواد شیمیایی آلی دارند.

روش شستشو سازه چادری آغشته به مواد معدنی:

استفاده از آمونیاک، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، اسید استیک، سود سوزآور، مایع سفید کننده و … برای تمیز کردن سازه چادری که آلودگی آن سرمنشا مواد معدنی دارند.

 

حال چرا چرا سازه چادری ساینا ؟

گارانتی ساینا

ما خدمات پس از فروش خود را در طی مدت زمان ۵ سال از زمان نصب پارچه بطور کاملا رایگان انجام می دهیم. در کنار این خدمات، گارانتی برای کل قطعات سازه و پوشش پارچه ای به مشتریان خود ارائه می کنیم و مسئولیت ۱۰۰ % کل سازه پارچه ای بر عهده ما خواهد بود.

 

بازدید دوره ای

خدمات پس از نصب شامل بازدید، رگلاژ دوره ای و کنترل اتصالات طی مدت زمان ۵ سال از زمان نصب پارچه ، بطور کاملا رایگان انجام می شود تا از طول عمر و کاربرد صحیح آن مطمئن بشویم. در کنار این مجموعه خدمات، ضمانت نامه و گارانتی ۵ ساله عمومی برای کل قطعات سازه و پوشش پارچه ای به شما ارائه می کنیم.

 

کارگاه ساخت

ساینا با دارا بودن بیش از ۷۰۰ متر فضای کارگاهی و بهره گیری از مهندسین و نیروهای متخصص توانمندی ساخت سازه های حجیم و پروژه های بزرگ فولادی را دارا می باشد. ما به جهت حفظ کیفیت پروژه ها با بکارگیری دستگاه های HF شرکت میتسوبیشی بالاترین کیفیت دوخت را ارایه می دهیم.

 

منبع: سازه چادری ساینا

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار